Visa ett inlägg
Oläst 2003-04-16, 04:54 #8
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by Jacob+Apr 16 2003, 02:27 AM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Jacob @ Apr 16 2003, 02:27 AM)<!--QuoteBegin--pontus@Apr 16 2003, 12:22 AM
Men jag anser trots allt att allt ska vara tilllåtet på nätet. *
Att allt ska vara tillåtet på nätet? BP? Inga upphovsrättslagar? Nä, internet ska styras av lagar precis som vårt samhälle. Måttligt.

#################
Edit by Admin:

Tog bort ordet b******r då vi inte vill att sånt folk skall komma hit via sökmotorer.

################

[/b][/quote]
Men vem bestämmer lagarna!? Internet är globalt! Ska vi gå ner i samma nivå som vissa diktaturer som censurerar 25% av alla hemsidor? Vart går gränsen? Skulle du vilja ha ett internet där du bara kan surfa på statliga hemsidor?

Även om vi(alla länder som har internet) skulle komma överens om globala internet lagar så skulle det vara praktiskt omöjligt att censurera internet!

Ang. barnporr(och en massa andra liknande saker) så är det inte internet som våldtagit barnen. Skiten kommer alltid finnas i internets mörkaste vrå, med eller utan regler. Jag tycker att mäniskorna bör straffas när de utför handlingen fysiskt. När man våldtar barnen, när man ska spränga bomben, när man ska råna banken med rånarna man hittat på nätet. Inte när man lägger upp porrbilderna, söker kontakter för att råna en bank eller letar bombrecept.

Psykon & bottenskrap(pedofiler, mm) har alltid funnits i sammhället. Även innan internet. De får sin info, sina kontakter, med eller utan internet. Sammhället bör göra något åt dem istället... Eller, vilka här tror att bin Laden lärde sig spränga hus via blow-up-houses.com?

(Är tröt, hoppas det går att finna någon logik i det jag skriver)
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat