Citat:
Det kan jag tyvärr inte hålla med dig om, för om du vore snabb nog så skulle du inte behövt köpa den av en tidigare ägare utan du skulle kunna köpt den av IIS, samma sak, blir porr.se ledig så skulle jag uppenbarligen regga den, även om det kostade 10 000kr, för att jag sen i "ond tro" vill tjäna pengar på den, vare sig genom att lägga upp en porrsida eller att sälja den, det var någon som gav ett perfekt exempel tidigare i tråden, Aktier.
|
nu är väl ändå resonemanget lite konstigt? om du skulle regga porr.se för att tjäna pengar på den så kostar det ju inte 10000kr för dig för att du "vill tjäna pengar på den". om det skulle "bevisas" att du köpt domänen i ond tro så skulle du -förlora- domänen i en tvist hos IIS utan att det skulle kosta annat än inköpspriset. det är den som vill ha upp ärendet i tvist som betalar 10000kr, oavsett vem som vinner/förlorar.
skulle porr.se vara ledig så är det ju bara att registrera den för 250kr eller vad du nu skulle kunna få den för. det "värsta" som kan hända sedan är ju att du blir av med den. inget annat.