Citat:
Originally posted by FredrikMH@Jun 10 2005, 00:59
Visst är det ett allvarligt fel av Microsoft. Men det snackas bara skit om MS och alla trådar som rör MS så är patrikweb där med sina kommentarer. Det är det som är irriterande.
Sen stör jag mig på folk som avgudar Linux och anser Windows som en pest. Linux har aldrig haft den stora användarantalet som Windows har haft. Kommentarer om att Windows är så instabilt hit och dit baseras ofta på buggar som hittas och det finns inga buggfria program. Om Linux skulle få samma användarantal och samma typ av användare som Windows har idag över en natt så skulle de drabbas av exakt samma problem som Windows har idag. Det finns ingen större mening att skapa maskar till Linux etc. Varför? Jo för att Linux täcker en sådan liten del av markanden och de användare som använder Linux är erfarna och vet förmodligen hur man går till väga för att bli av med den.
Linux är inte i samma sitts som Windows så jämföra dem två och avguda Linux är bara löjligt. Det är bra mycket tuffare för MS. Nu fick jag sagt vad jag tycker också (men jag skriver inte det i varje tråd som rör MS)...
|
Och vems inlägg var det som var störande nu då? Patricwebs som med ett par meningar förklarade att det problemet i grund och botten inte var webbläsaren utan OS:et eller ditt inlägg som svävade ut i en lång och otroligt ointressant debatt?
Här fortsätter den ointressanta diskutionen:
Jag förstår inte hur du kan störa dig på folk som tycker illa om Windows då de kan hantera ett Linux-OS. Det är ju givet att alla som har den erfarenheten tycker så. Jag har aldrig aldrig stött på någon som inte tycker det. Förmodligen är det liknande debatter som du själv inledde som du stör dig på vilket jag helt håller med om - de är menlösa.