Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-10, 10:34 #19
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Originally posted by -viper@Jun 9 2005, 23:09
Ännu ett trevligt fel som gör att man inte använder IE mer än för att kontrollera att sidan ser normal ut i den också när man designar och bygger.
Jag använder mer eller mindre enbart Firefox förutom när jag besöker banken för jag får inte säkerhetsprogrammet att fungera med FF som det skall där.
Mvh,
Viper

Citat:
Ursprungligen postat av Yohan
Hoppsan haha Tur att man är en FF:are då...
Jag förstår mig inte på alla dessa FF fans som varje gång dom ser ordet "internet explorer" måste kommentera med "jag kör FF så jag är bättre" utan att ha en aning vad det handlar om, för mig är ni bara löjliga.

/Micke (använder IE och är mer än nöjd)
Jag kan inte tala för Yohan men jag är inget jätte stort fan av IE av ett antal anledningar som funnits sen Windows 95 tiden mer eller mindre jag har använt olika alternativa browsers sen 96-97 så i mitt fall har det mest varit så att det började dåligt med IE och sen har jag inte riktigt gått tillbaks till det eller så utan man drar alla nya versioner av IE över en kam. Senaste IE och Windows XP med SP2 fungerar ju hur fint som helst med popup stoppare och allt sånt där och lite extra säkerhet. Enda anledningen att jag ens överhuvudtaget använder IE är för att kolla banken och lite små saker som att checka om webplatser ser likadana ut i Opera, IE, FF osv.

Sen har det ju faktist kommit väldigt många små buggar och säkerhetshål i IE som gör att användare kan köra skadlig kod tex om jag besöker vissa webplatser som finns hos astalavista.box.sk med IE får man ju inte bara en hög med popups utan även mitt virus program blir helt galet och rapporterar en massa filer i Temporary internet files som är trojaner och annat. Samma sida med FF och du ser inte röken av några popups, trojaner eller annat skojigt som ställer till det.

Min historia med IE "hat" började som sagt rätt tidigt och främst för alla förbannade krasher i IE ver 4 och 5 som kom titt som tätt på Win 95 och 98 men som vi alla vet är detta ganska längesedan och i nyare OS som Windows 2000, XP, 2003 så finns oftast inte dom här problemen alls utan allt fungerar helt perfekt.

Sen varför Yohan använder IE och väljer det vet inte jag men jag hoppas du förstår varför jag hyser "hat" mot IE dock inte Windows eller Microsoft i sig vilket är enligt mig ett av dom största och mest framgångsrika företag på OS sektorn.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat