Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-10, 09:22 #15
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Jag har FSB och har löst in en del checkar. Tyvärr behandlar dom en väldigt olika, men lite tips är:
1. Gå till ditt "hemma" kontor.
2. Se till att ha pengar på kontot eller på andra konton alt fonder som säkerhet för banken.
Jag och min sambos semesterkonto står på mig och där brukar det finnas en del pengar vilket dom tycker om
3. Försök att prata med samma person varje gång, efter ett par ggr vet hon/han om att man är den där jobbiga jeveln med utlänska checkar så då brukar det gå bra.
4. Försäkra dom om att du är en trogen kund och att du givitvis tar smällen om checken visar sig vara ogiltlig, och att dom då får dra tillbaka pengarna från ditt konto. Du får ev skriva på ett papper om detta.

Om detta inte funkar så blir det nog till att betala dom där 500:- och låta banken lösa in checken genom inkasso eller vad det är dom gör.

Alternativet är att skicka tillbaka checken till google och be dom betala direkt till ditt konto. Har gjort detta en gång till en annnan "partner".

Men jag tycker det borde gå bra att lösa in den på banken, google e ju inte direkt okända!
MSI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat