Citat:
Ursprungligen postat av ProjectZ
Citat:
Ursprungligen postat av dP79
Servrarna ligger i USA så pingtiderna är runt 120-130ms vilket är nackdelen.
|
Har sneglat på dem...
En fördel som jag tänkte på som kanske kan väga upp pingtiden är väl att servrarna inte är så belastade på de tider vi svenskar är aktiva.
Har du märkt av detta?
Har inte tänkt köra en gameserver så ping är väl inte så kritiskt, eller är jag ute och cyklar?
Marcus, tack för dina tankar! Gav mig lite råg i ryggen 
|
Nä, pingen är inte det som väger tyngst för mig heller. Som sagt, ingen gameserver utan enbart webb/utveckling.
Arbetar också med ssh, inga problem där heller.
Har varit kund hos Servint i ca 8 månader och aldrig haft några problem med dem. Har jag tex kompilerat om apache/php och något blivit fel så har de hjälpt mig kompilera enligt mina önskemål. Betalar räkningen via paypal och får varje månad fakturan hemskickad via snigelpost utan kostnad. När det gäller belastning osv så har de väldigt bra koll på det. När det gäller belasting och så har jag inte märkt av några problem. Givetvis gynnar tidsskillnaden oss här i Sverige då kunderna till största del är placerade i USA. Något som är extremt skönt med VPS är att man kan fixa apache och php precis som man vill ha det. Men den största fördelen är nog ändå mySQL konfiguration, finns extremt mycket tid/prestanda att hämta med en rätt konfigurerad mySQL installation, speciellt för databasintensiva webbplatser som forum och annat. Jag kapade runt 70% av tiden det tar att generera sidor till en av mina webbplatser genom att ändra lite i mySQL config-filen.