Ämne: TD Keywords?
Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-09, 13:41 #5
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by gastronomen@Jun 9 2005, 13:03
Jag har också läst vad TD skriver, men är ändå frågande. Om jag använder AdWords kan jag ju få lite extra trafik som jag betalat för och sen vad jag förstår se om någon som kommit in den vägen också genererat någon inkomst för mig på TD.

Men är det värt det? Säg att jag betalar 50 öre per klick på AdWords och jag sen har en CTR på 1% då skulle jag behöva få in 50 spänn från TD på 100 besökare via AdWords för att gå jämnt upp. Hmmm...låter inte som jag går plus!

Det som hade varit intressant vore ju om jag i min AdWords kampanj direkt hade en tracker-länk för något program så att CTR via AdWords blev 100% istället!

/Gastronomen

Gastronomen Sverige
Din BLOG för svensk gastronomi
http://www.gastronomen.se
Tänk på att avslutet sker via en tratt: kanske 2% av dina besökare klickar på en td-länk. kanske 3% av dessa besökare ger ett avslut, vilket betyder att du får 1 avslut per 1500 besökare på din site. Beroende på program så blir ju summan lite olika men vi tänker oss att du får 50kr per avslut i snitt (mellan 1kr och 100kr), vilket betyder att varje besökare genererar i snitt 3 öre.... =)

Om dessa besökare kommer via ett adwordsklick så är ju förlusten uppenbar. Det finns givetvis ett brake-even som ligger ganska högt...
Trafik via sökmotorer är ju en annan femma.

(eller har jag tänkt fel?)

Har du däremot ett varumärke som du vill profilera så är ju adwords mer motiverat (du betalar för reklam mao) eller att du har en site som inte är en one-stop, dvs besökare har anledning att återkomma ( då har du ju vunnit en del på att få dit besökaren från första början)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat