Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 27 2003, 01:23
bara för att personen i fråga inte "använder" domänen för något som 'verkar vettigt' så är det ju ganska svårt att visa att det -inte- är vettigt. finns ju många saker som den kan användas för. epostadresser, subdomäner osv utan att man som besökare märker det om man bara besöker deras 'www'-subdomän.
|
Det handlar inte om att visa att den som köpt en domän använder den till något som du kallar "vettigt". Det handlar om att visa att personen köpte den för att sälja den.
Som jag förstår det vill IIS lägga fram sin åsikt att domäner inte är något som någon annan än nic-se skall tjäna pengar på. De formulerar sig därför på ett sätt som gör att alla domäner som köpts för att säljas till ett högre pris har köpts i ond tro.
Man skulle därför helt enkelt kunna bestämma hur länge man måste äga en domän för att det inte skall vara misstänkt att man säljer den - kanske ett år, kanske hela avtalsperioden.
Sen för den som blir upprörd kan jag ju försöka poängtera att det inte är min åsikt huruvida detta är bra eller inte men de som köper och säljer domännamn försöker ignorera det faktum att det mycket väl kan vara emot reglerna. Så sluta lipa och säga att ni bara vill tjäna en slant och ta en titt på verkligheten.