Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 185
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 185
|
Aer, det bör anses som väldigt svårt att lägga upp en marknadsföringsplan ifall man inte vet vilka belopp det rör sig om. En sådan sak som sökmotoroptimering kostar 10 000-tals kr per år. Ett smart sätt, är som Lastbryggan säger, att försöka bygga upp ett affiliate-program. Precis som Mats säger så betalar du då endast för slutkunderna, dvs de som genererar pengar, och således borde vara en mindre kostnad.
När du nämner boo.com får du tänka på att boo trodde att marknaden skulle omvända sitt köpmönster över en natt. De trodde att den tidens internetanvändare var beredda att köpa kläder på nätet, sen gjorde också en alltför teknisk sida att lanseringen försenades, och kollektionerna blev för gamla.
Cash Card kan i viss mån anses vara en flopp, delvis för att bankerna försökta omvända en utgift (penninghantering) till en inkomst (hyra för terminaler). Detta gjorde att handlare på många ställen skickade ut terminalerna, tills bankerna ändrade sin uthyrningspolicy. Annars bör smart cards i sig anses som en succé.
Vill du hålla koll på dina kostnader kanske eSpotting kan vara nåt av intresse.
Andreas
|