Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-27, 04:10 #4
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
Lite sent in på terminen för att börja med en c-uppsats, eller är ni så tidigt ute att ni börjar med nästa termins arbete redan nu? Vilket ämne skriver ni i?

Jag tror att det är väldigt viktigt att diskutera definitionerna ganska ingående... När ni skriver "betalningstjänster på internet" antar jag att ni menar att själva transaktionen ska genomföras online. I så fall blir ju till exempel SMS- och telefonbetalning förmodligen inte aktuellt (trots att båda är tjänster som blir vanligare för att ta betalt på nätet, och som dessutom är relativt säkra och kostnadseffektiva).

Det jag menar är att det borde vara viktigt att poängtera (iallafall ur ett företagsekonomiskt perspektiv; jag vet ju som sagt inte inom vilket ämne ni skriver) att en mängd _köp_ genomförs online utan att transaktionen sker online. Vanligaste sättet att ta betalt för produkter som man säljer via nätet är ju fortfarande postförskott och faktura och de är förmodligen bland de säkraste och i många fall också billigaste metoderna.
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat