Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-07, 23:41 #6
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Originally posted by -kullervo@Jun 7 2005, 13:44
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy
Ja det ska funka. Det är bara att den stödjer 400 minnen. Och är som det mesta bakåtkompatibelt.

/ Tommy
Detta gäller på i875P och i865PE vet jag men är du säker på att det också fungerar på alla andra chipsets? Kör man en Intel-CPU med 333MHz FSB så är det givet att den klarar PC2700, men kör man en FSB på 800MHz så skulle jag gissa på att det finns chipsets som kräver 400MHz-minnen...

Vill man veta om ens dator stödjer PC2700-minnen så får man helt enkelt slå upp det endera hos datortillverkaren, moderkorttillverkarenn eller chipset-tillverkaren.

Btw, det finns inget som heter DDR333 eller DDR400. PC2700 respektive PC3200 heter standarderna. DDR333/DDR400 är något som förmodligen återförsäljarna hittat på för att göra det enkelt för kunderna.

Nja, det går att köra med segare minnen till alla chipsets som finns idag. Dock kommer ju inte minnet att köras "synkat" med bussen utan man får använda en divider för att minnet inte ska behöva gå över sin specifierade hastighet.
Jag gick in på första bästa moderkort-tillverkare (ASRock) och hittade PC-moderkort som stödjer PC3200 men inte långsammare oberoende av CPU.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat