Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-07, 21:39 #6
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Saken är att dom billigaste webbhotellen igentligen inte lever på månadskostnaden, dom brukar tyvärr ta ut anslutningsavgift sedan extrem dyrt överpris på domänkostnaden.

Att dom erbjuder mycket utrymme är inga problem, dom räknar med att bara någon enstaka % använder utrymmet resten använder bara någon MB. Sedan många som använder hela utrymmet brukar dom slänga bort för dom inte får lagra vissa filer som dom skrivit i avtalet. Sedan är diskar billiga i dagens läge.

Om man ska ta som exempel med våra egna kunder så är det inte alls många som använder mer än några MB. Sedan är det vissa som använder över sin gräns men det är sånt man får räkna med. Inte så mycket tjafsa över, bättra låta dom ha det är bråka med dom om det. Brukar ge bättre kundrelation

Sedan tror inte jag man bara kan leva på 1X konton, alla fall inte i Sverige med egna servrar och drift.

Dock tror jag mycket på både ha billigare paket och större paket, även om någon köpe r ett billigare paket som man inte gör någon vinst på kanske så kan den personen känns någon som köper ett större paket av en.

Hur många kunder man kan trycka in på en server beror väl på mycket, nya servrar kan man lätt trycka in 1000 mindre kunder på. Medans större paket kunder kanske man bara kan ha 50-100. Det handlar mycket om vilken kundkrets det är och vad dom kör för "typ" av sida.

Viktigaste är FULL BACKUP som fungerar och snabbt kunna få upp allt om något dör, sedan större hårdvarufel är ovanligt sedan finns det tyvärr dom webbhotellen som inte kör någon raid som ställer till det riktigt.

Detta blev ett långt inlägg, men vad jag ville komma fram till var att dom billigaste inte alltid är så billiga i slutändan men fortfarande kan fungera.

Viktigaste är att kolla om dom är Sverige placerade (Servrar och allt), och har egna servrar och sitter på en riktigt lina.

Sedan är det inte alltid dom billigaste webbhotellen som är dom dåliga, finns många stora med. Även många stora som har dålig kapacitet, några av dom större sitter på små 4Mbit Symetriska förbinndelser (Hdsl / X-line).
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat