Citat:
Originally posted by grazzy@Jun 7 2005, 20:50
Är det någon som är intresserad av att ta fram en värderingsmall för webbsiter? Jag kan tänka mig att ställa upp med lite utvecklingstid om det är där det kniper. Den rent ekonomiska och tankemässiga kraften kan det nog behövas lite hjälp med dock :-)
Det skulle kunna vara ett forumlär där man fyller i antal besökare, nuvarande inkomster osv.. en liten guide som spottar ur ett rimligt värde i slutändan som man kan ha som riktlinje.. any takers?
|
Skulle vara om det också kunde få en sådan status att det godtas av Skatteverket, men det är förmodligen svårt att få det till. Kräver de inte alltid en person som ansvarar för värderingen? Typ som en auktoriserad fastighetsmäklare när det gäller fastigheter.
Finns väl sedan en svår parameter för din tänkta beräkning - det är ju inte alls bara antalet besökare som har betydelse utan i lika hög grad kvalitén på besökarna. Visserligen kan det delvis utläsas i nuvarande inkomster, men inte helt. Potentiella inkomstmöjligheter genom hög kvalitet på besökarna blir ganska svårt att väga in, tror jag.