Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Jag röstade på annat.
Jag tror att vi kommer se en hel del förändringar av nätet med mer "Rich Internet Applikations", vilket kommer förändra scenariot en hel del.
Vad jag hört är många riktigt största bolagen i USA på gång med RIA versioner av sina hemsidor då de snabbare och smidigare UI's som är möjliga att göra har visat sig många gånger öka försäljning med en mycket kraftig marginal och att individuella element på sidan kan uppdateras utan att hela sidan utan refresh spar bandbredd och serverkraft.
Vilken teknik som blir dominerande är svårt att uttyda dock.
Microsoft har varit lånsamma med XAML + Avalon så Macromedia Flex ligger väl bra till. Laszlo och Swing är andra alternativ.
.NET, Java LAMP eller Mono kommer finnas med i bakgrunden, men vilken av dem som blir dominant beror en del på hur innehållet kommer levereras till användaren.
Huvudalternativen jag skulle tippa på är väl Avalon/XAML/.NET, Swf/Flex/J2EE eller Swf/Laszlo/LAMP.
Jag gillar open source så jag skulle hoppas at MS inte lyckad skaffa dominans då de till slut kommer ut med Longhorn och Avalon, utan skulle hellre själv använda en kombination av Swf/Laszlo/LAMP.
|