Ja, det stämmer att en reklamation kan bero på felaktig information. Samtidigt är det ju en definitionsfråga om du beskriver filmen på ett sätt som får kunden att förvänta sig något annat (?). Vad/vems är felet då? Sedan kan man själv också fundera över varför kunden öppnade filemn då han borde läst på filmens baksida, som ju bör ge korrekt information, och möjligheten för honom att reklamera den innan han använder den.
Att han direkt hänvisar till specifika paragrafer får mig att tänka att han vet sin skuld, för att han kanske kopierat filmen..
Hade själv en kund som direkt hänvisade till paragrafer och hotade med KO. Jag svarade som du att kundservice är prioritet hos oss och frågade varför han direkt "tar strid"?.. Grejjen till reklamationen var också infobrist... Jag gick med på att ta tillbaka produkterna mot att han stod för returfrakten samt 20% av priset. I vissa fall har du faktiskt rätt att behålla 20% av värdet för hanteringskostnader...