Citat:
Originally posted by Tommy@Nov 29 2004, 18:41
Jag har en hög med intel burkar hemma. Och jag har haft ett par tillfällen där jag har fått möjligheten att verkligen sätta dem under press. Och fått köra samma grejor på tillexempel maskiner med amd cpuer i. Tillexempel: Hade en P3 1 Ghz som jag körde detta på funkade kanon bra, dock så användes cpun cirka 80-95 % hela tiden. Men sen skulle det över på en Amd Thunderbird 1.2ghz då sten dog alltihopa. Just pågrund utav att den helt enkelt inte klarade av det. Dock var ju detta när detta var nya grejor. AMD har ju förbättrat sina grejor. Men det har ju även intel gjort.
Sen just med Xeon. Jag har en burk med dubbla Xeon 450mhz i. Packar jag upp 20 rar filer på 700mb stycket så går det inte segare bara för att det är 20 stycken. Däremot om jag packar upp på min P4 2.4 så blir det sirap om jag packar upp mer än en.
Eftersom INTEL även gör moderkort så ser jag den som en väldigt bra konfiguration att köra ett intel moderkort och intel cpuer. Just pågrund utav att då bör det fungera väldigt bra med varandra.
I helgen då slogs det rekord i hur många som kunde lira cs på en och samma server. Det var en Intel maskin det gjordes på. Varför inte en AMD maskin?
Anledningen av att jag inte skriver vad jag testade med är att det handlar om warez.
/ Tommy
|
Det finns stora burkar med AMD CPU:er också, CRAY RedStorm är väl ett alldeles utmärkt exempel?
http://www.sandia.gov/news-center/ne.../redstorm.html