Citat:
Mitt problem är följande.
|
Citat:
Jag, observera jag tycker inte detta forum är rätta stället att posta ett inlägg som i princip enbart är reklam för en tjänst.
|
Vet inte riktigt hur du får mitt inlägg att vara "enbart" reklam? visst innebär det en viss del reklam för tjänsten som sådan om man beskriver den och vill ha feedback på den. det jag gjorde var att jag beskrev tjänsten hur den fungerade och hur det var tänkt med fördelar och nackdelar. ville helt enkelt ha åsikter om hur den tjänsten uppfattas av andra rent idémässigt. Jag beskrev i detalj hur tjänsten fungerade av en anledning: att de som läser inlägget skulle kunna bilda sig en uppfattning om hur den fungerar utan att ens behöva gå in där.
Citat:
Detta forum är för att diskutera domäner, köp å sälj.
|
Som sagt, det står: "Diskutera domännamn. Sälj domännamn. Köp domännamn." Då tolkar jag det som det står, dvs: "Diskutera domännamn." - Diskutera domännamn med allt vad det innebär. Ser inget annat forum där det skulle passa bättre att diskutera det jag diskuterade.
Citat:
DISKUTERA *domäner innebär INTE att göra reklam för en TJÄNST.
|
Visst inte. Skulle jag varit ute efter att göra reklam skulle jag väl uppmanat dem att "prova på" eller något i den stilen, och inte skrivit:
Citat:
Åsikter?
Eftersom den här tjänsten är under en testfas och precis utvecklats och fortfarande utvecklas för fullt skulle det vara intressant att höra kommentarer och åsikter vad ni domänägare och andra som är insatta i den här typen av funktioner har att säga. Funkar det? Dålig idé? Bra idé? Förslag och all typ av kritik är välkommen.
|
Tycker det framgår ganska klart av det där att jag är intresserad av att få feedback på idén.
Citat:
Diskutera domäner innebär t.ex. att någon frågar om efewafwafweaw.com är värd 1 miljon kronor.
|
Känns inte som att du är rätt person att avgöra av "Diskutera domäner" innebär. Varför skulle det endast omfatta värdet av domäner? Står det "Diskutera domäner" så betyder det väl just att man ska diskutera domäner(?).
Citat:
Diskutera innebär INTE att man t.ex. postar ett inlägg och säger "hej jag har gjort en tjänst bla bla bla bla, nu kan du lägga till din domän i min tjänst!".
|
*suck* jag skrev 623 ord i mitt inlägg varav två helt inbäddade länkar till min tjänst för att ge en uppfattning om hur det fungerade. är det reklam? näe, ge exempel exakt på VAD som är reklam-mässigt i min text!?
det är inte det minsta likt förstår du inte det? Han var ute efter att få "kunder" till sin websida. Jag var (är) ute efter kommentarer/åsikter/bra förslag/dåliga förslag osv till min tjänst för att kunna utveckla den åt rätt håll! På forum som de här borde man kunna diskutera vilken riktning som är bäst att jobba åt för att åstadkomma en så bra tjänst som möjligt utan att behöva bli beskylld för att göra reklam.
Är ganska anmärkningsvärt hur du håller på utan att någon Moderator säger åt dig faktiskt. Nyss klagade du på att den låg i fel kategori och nu påstår du att jag försöker göra reklam för en tjänst som
är under utveckling. Faktum är att den inte ens är komplett - varför skulle jag då göra reklam för den? Jag vill ha feedback på idén för att se om det finns några fördelar/nackdelar/intresse/annat som berör en sådan tjänst.
Näe Pekay... har suttit och tittat igenom dina senaste inlägg överhuvudtaget här på Forumet. Kom med något konstruktivt någon gång istället för att sitta och klaga på allt du kan. Vad jag kan se hör du inte ens till "kommersiella webmasters". Det enda du verkar göra är väl att sitta och köpa på dig domännamn? Du har ju inte ens en enda vettig websida angiven i din profil.
Lägg dig inte i andras saker om du inte har något med det att göra. Det är som sagt inte upp till dig att avgöra om det är reklam eller inte. Kontaktar en moderator mig (på inrådan av dig?) och tycker att jag gör en massa reklam för mina tjänster så förstår jag om jag formulerat mig fel. Men dina åsikter är noll värda för mig.