Citat:
Originally posted by grazzy@Jun 4 2005, 12:38
Bengt, om det finns flera andra trådar om hur man bör värdera en site vid försäljning, sitens intäkter x ett par år tror jag var det senaste jag läste (plus eventuella inventarier och så vidare, fast det kanske inte är fallet här).
Följ gärna upp i denna tråden om hur det går då jag själv står i precis samma situation. Troligen räcker det med ett samtal till skatteverket för att reda ut detta. En webbplats borde ju inte behandlas annorlunda än någon annan tillgång, frågan är dock vad skatteverket godtar för värderingar som sagt.
|
Jodå, hur man bör värdera en webbsajt är en sak... dock är min fråga när det gäller värderingen inte det. Utan skatteverkets syn på värdering av sådant som en webbsajt. Du har rätt i att man bör fråga skatteverket om det, dock är det ju så, som har konstaterats många gånger, att man kan få i princip vilket svar som helst från den handläggare på skatteverket man råkar få tag på och verket står sedan inte för svaret på något sätt. Därför kan det faktiskt vara mer värdefullt att få höra om hur det har löst sig i några praktiska fall i samma ärende istället..