Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-26, 02:03 #6
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by foks@Nov 25 2003, 23:51
Hur fungerar det om jag låter 3w.se ha domänen till subdomäntjänst och sedan vill avsluta det? Är ju inte kul för mig att vara fast där om jag ska sälja domänen eller så, och det är inte kul för webmasters som har en subdomän om det plötsligt slutar fungera.
som det står i reglerna måste man informera 3W.se senast 7 dagar i förväg om man vill avsluta sin domän i tjänsten hos 3W.se. och informera minst 14 dagar i förväg om man inte tänker underhålla registreringen av domänen. (då också eventuellt för att låta 3W.se köpa domänen och ta över underhållet)

detta är främst för att 3W.se ska kunna kontakta de som innehar subdomäner under den aktuella domänen och ge dem möjlighet/tid att registrera (peka om) sin subdomän mot ett annat namn. om man använder sig av gratistjänster får man vara ganska accepterande med att vissa tjänster försvinner (och tillkommer). men det är också något 3W.se kommer att upplysa användarna mer om i fortsättningen. och förhoppningsvis är det något som de kan ha överseende med. tjänsten drivs enligt villkor och upplysningar om att den är tillgänglig "tills vidare".

tror däremot att det finns många som har domäner som de "sitter på" i flera år utan att göra något vettigt av och därför är det väl främst de man bör registrera som ägare. om man dessutom har domäner som man har registerat för flera år framöver lämpar väl kanske de sig allra bäst för ändamålet. är ju inget direkt negativt om det finns subdomäner under den "riktiga" domänen där man bedriver annan verksamhet och det är väl det som är en del av idén. då kan man även om man under den "riktiga domänen" informera besökarna att de kan få sin egna subdomän om man kan tänka sig att de skulle vara intresserade.