Citat:
Ursprungligen postat av Acka
Citat:
Ursprungligen postat av Altus Marcus Everflod
Vi har för ett tag sedan fått ett nytt uppdrag från ett stort reseföretag. De hade haft en annan leverantör som kämpat i 9 mån utan resultat. Det tog oss 4 dgr att få dem rankad topp 10 på Google på ordet resor... :-) (ledningen för resebolaget tappade hakan kan man säga) Och den andra seo-leverantören blev något ställd och försökte snacka ner oss, men det gick ej :-)
Detta var i och för sig, som vi tidigare skrivit, en webb med hyfsade förutsättningar. Dessutom var det vår största och dyraste lösning som levererades...
|
Intressant inlägg...
Om jag som kund skulle anlita ett SEO företag och betala för deras största och dyraste lösning så skulle jag nog bli väldigt besviken när jag upptäcker att jag fått massa länkar från diverse tvivelaktiga webbplatser. Känns inte riktigt seriöst enligt min åsikt. Men det kanske är så det funkar i den världen?
|
??? Varför skulle arbetet bara bestå i länkar? Och varför skulle dessa vara tvivelaktiga?
Acka - du menar alltså att resebolaget skulle blivit besvikna? OK... det är ju också ett sätt att se på saken.
Snacka om att SEO är inmålat i ett hörn! Först kritik för att placeringar inte uppnås, sen när de väl uppnås är det inte heller bra...
Inget lätt uppdrag vi har... :-)