Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Citat:
Originally posted by -Thomas@Jun 2 2005, 22:50
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Att ta ord som chat och support är rätt extremt. Tror inte det är några seriösa som säger att dem kan komma i topp för dem orden direkt, såvida man inte får en budget på några hundratusen dollar.
|
Inte på nåt sätt extremt, sätt dig i växeln på en SEO-firma några timmar så kommer du se.
Hejsan jag heter Bengt och har precis startat en resesite, tänkte ta tillfället i akt att köpa ert grundpaket i optimering av sidan. Sökordet jag vill ligga etta på är Resor.
Så startar dialogen i 9 fall av 10, tro det eller ej.
De seriösa lär då kunden och rättar till okunskapen, den oseriöse börjar knappa in faktura-adressen.
Thomas
|
Ok, kanske inte är extremt ur vissa kunders perspektiv, men ur en SEO firmas
Resor är säkert många som frågar efter Det känns ju dock lättare än support och chat, som har:
Results 1 - 100 of about 1,550,000,000 for support
Results 1 - 100 of about 246,000,000 for chat
Skulle dock inte anta ett uppdrag på ordet resor, snarare ge dem förslag på alternativa keywords om jag nu var SEOare
|
Vi har för ett tag sedan fått ett nytt uppdrag från ett stort reseföretag. De hade haft en annan leverantör som kämpat i 9 mån utan resultat. Det tog oss 4 dgr att få dem rankad topp 10 på Google på ordet resor... :-) (ledningen för resebolaget tappade hakan kan man säga) Och den andra seo-leverantören blev något ställd och försökte snacka ner oss, men det gick ej :-)
Detta var i och för sig, som vi tidigare skrivit, en webb med hyfsade förutsättningar. Dessutom var det vår största och dyraste lösning som levererades...