Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-02, 19:27 #8
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Mats@Jun 2 2005, 18:13
För att argumentera emot dina tre punkter anser jag.
Pris, delvis oviktigt, bara butiken kan leverera snabbt. (Självklart även beroende på bransch, vissa känsligare)
Support, håller delvis med dig, eller som jag uttrycker det. Service.
Marknadsföring, finns ingen så bra marknadsföring som nöjda kunder. Viss är det viktigt att synas på bra ställen men långt ifrån lika viktigt som nöjda kunder som kommer tillbaka och handlar utan att klicka på en banner.
Håller med och förstår dina synpunkter. Dock så MÅSTE man ha/få kunder från början innan man kan leverera något till dom. Därmed anser jag marknadsföring (MF) vara viktigare än snabb leverans, om det är en nystartad butik. Snabb leverans är mycket viktigt i de flesta branscher, och är en del i att "hålla bra service".

Ev. mister man kunder om man inte har låga leveranstider, dock mister man fler om man inte HÅLLER de leveranstider som man satt ut.
Tex. i datorbranschen är nog tom. priset+snabb leverans viktigare än något annat, så det skiljer som sagt mellan bransch och bransch.

Sen tror jag att man måste dela upp det i 2 genrer. Dvs. nystartade butiker och "långvariga/långsiktiga" butiker, samt beroende på konkurrens inom samma bransch osv osv. Kommentera/dementera gärna. Jag uppmanar till diskussion! Det är alltid intressant att höra från flera olika branscher och alla synpunkter/synsätt som finns i de olika kategorierna.

Givetvis krävs det att man har en webbutik som är såpass enkel så att en "normal" person kan handla, men återigen här skiljer sig kunskaperna, de som säljer datorprylar m.m har oftast människor som är mer vana att hantera en dator än de webbutiker som tex. säljer smycken. Rent generellt sett givetvis.
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat