Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-02, 19:13 #7
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Har man bra priser, support och marknadsför sig i "rätt" kanaler för sin bransch så kommer e-handel bara att fortsätta stiga kraftigt de närmsta 10 åren skulle jag tro. Såpass många branscher som jag stöter på varje dag och det spelar nästan ingen roll vad man säljer bara man följer de 3 punkterna jag skrev om ovan.
Där går våra åsikter isär ganska brutalt, jag skulle vilja påstå att dina 3 viktigaste punkter kommer på plats 3-6.

Det i särklass viktigaste är snabba leveranser anser jag, beställer du idag så skall du ha din beställning i morgon.

Som tvåa skulle jag vilja lägga användarvänlighet i shoppen, alltså inte för avancerat för Svenssons men ej heller för tråkig, självklart även beroende på bransch. En dator/teknik butik kan vara mer avancerad än en som säljer äpplen. Men famför allt att en "idiot" klarar av att handla om hon/han vill.

Som trea kommer service/tillgänglighet, att kunden får snabba svar på mejl, att det finns ett telefonnummer som nån svarar på och inte bara ett formulär som går till en "info-adress". Kunddvård helt enkelt.

För att argumentera emot dina tre punkter anser jag.
Pris, delvis oviktigt, bara butiken kan leverera snabbt. (Självklart även beroende på bransch, vissa känsligare)
Support, håller delvis med dig, eller som jag uttrycker det. Service.
Marknadsföring, finns ingen så bra marknadsföring som nöjda kunder. Viss är det viktigt att synas på bra ställen men långt ifrån lika viktigt som nöjda kunder som kommer tillbaka och handlar utan att klicka på en banner.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat