Citat:
Den där rankningsgrejen på altus fungerar sådär
|
Har ju inte direkt med saken att göra men få sådana verktyg funkar nu efter dom la in IP-spärren för några månader sedan. Nu är det mer ovanligt att verktygen man ser på nätet funkar än tvärt om. Testa att varva datacentren är ett tips för de med samma problem. Även varva IP från er server om det går. Då lättar dimman.
Citat:
Originally posted by Altus Marcus Everflod@Jun 1 2005, 22:53
Om jag gör följande sökning på Google: (DC 66.102.9.99, vi har ju olika resultat numera)
|
För att kunna göra testet specifierades datacentret med IP 66.102.9.99. Att man inte får samma resultat är ju inte så konstigt när man använder
www.google.com.
Vill man testa detta blir det alltså att söker man på
66.102.9.99 Språk nämndes inte så exemplet är
hl=en
Sedan på det datacentret som jag ansluter mot via google.com ligger exemplet på
plats 10.
Ang "-widget" så var detta fenomen enormt i fokus under perioden som går under "florida-updaten". Det var t.o.m med på stora nyhetssidor typ CNN att man fick "gamla indexet" om man sökte med "-ettordjaginteminns" men just för tillfället minns jag inte ordet som man hade i exemplen.
Hur som helst var det jag läste mej till då att man drog slutsatsen att en sökning där man vill exkludera ord inte behandlas med samma algo/filter/tweak'ningar som en ordinarie sökning. Kan bero på många olika saker prestanda osv ...
Nån som minns ordet man skulle skriva efter minustecknet som flukterade i media
Thomas