Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 27
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 27
|
Budget är i detta fall lite ointressant, utan VAR och HUR får man bäst resultat för pengarna.
Visst sätter jag 1 mille så kan man nå ett visst resultat men det har funnits bolag som har kört iväg miljarder och ändå inte kommit fram, utan man trillade.
Det är det vanligaste när man pratar markandsföring är hur mycket pengar vill man sätta, men tyvärr det är inte det som är pudelns kärna utan hur når man kunden på bästa sätt.
Det är lite som att be någon att "dra åt helvete", och han skall längta att få komma dit, om Ni förstår hur jag menar.
Jag har för mig att ICA lägger ner c:a 1,4 miljarder per år i marknadsföring, skaffar man nya kunder på det eller behåller man bara de gamla.
Värdecheckar har i vissa delar av landet fungerat kanon och i andra blir det inget resultat alls.
Skall man erbjuda en produkt, tipsa en kompis, Multi Level Marketing, tidningsannonser, låga priser, snabba leveranser etc.
Vad triggar kunden?
Hade inte varit för kunderna hade detta varit ett bra jobb.
Kämpa på!
Anders
|