Ämne: Hjälp oss!
Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-24, 22:57 #22
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by lunne82@Nov 24 2003, 18:25
"Kommersialisera" betyder enligt SAOL att "sträva efter ekonomisk vinst", har man då ingen kommersiell sida om man har som syfte att gå jämnt ut?
Nej, då är den ideell. Det är just det som är skillnaden mellan ideell och kommersiell. (Därmed inte sagt att den som har en seriös ideell sajt inte ska få vara med. Hehe... då var vi tillbaka på definitionsproblemet med "seriös", men jag tror att man kan undvika det genom en halvflummig (?) formulering om att "det skulle gå att driva sajten kommersiellt"... eller nåt)

Citat:
Om man ska hårddra detta så står det ju i loggan för WN; "Webmaster Network - Mötesplatsen för svenska webmasters". Har man inte de arbetsuppgifterna så... Men det är tydligen på gång några kompletterande regler för forumet, får se vad som står där...
Som jag ser på wn så är det inte bara för folk som betitlar sig webmaster. Ordet webmaster är problematiskt tycker jag (men det passar jättebra i namnet på nätverket!). Innehållet i titeln webmaster skiljer sig ganska mycket från arbetsplats till arbetsplats; vissa jobbar med serverbiten, andra med systemering och programmering, ytterligare andra med övergripande strategi, några med redaktionella uppgifter och så vidare... Dessutom finns som jag skrev tidigare en mängd andra webb-relaterade befattningar som är minst lika intressanta att ha som medlemmar här.

Själv har jag haft befattningen webmaster under flera år, men har inte den titeln just nu.

Edit: Nyqvists tanke om en WN som en branshorganisation tror jag kan vara intressant att jobba vidare med...
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat