Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-30, 09:32 #25
magzs avatar
magz magz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 34
magz magz är inte uppkopplad
Nykomling
magzs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 34
Citat:
Originally posted by jonny@May 30 2005, 00:11
Martin, ni må ha mängder av nöjda kunder men jag hör inte dit. Mina erfarenheter i korthet:

1) Inte speciellt ovanligt men enligt säljaren som ringde mig tillkom inga avgifter om ni inte lyckades.

2) Några dagar efter att jag blivit kund skulle jag faxa in mina första ärenden till er. Det gick inte. Ni hade bytt telefonnummer utan att informera om detta.

Då ert namn är vanligt förekommande på bolag i Kalle Anka & C (för att överskottsbolag i USA heter så enligt vad jag fått höra) var jag relativt säker på att er verksamhet bara var en stor bluff och att jag kastat mina pengar i sjön. Nu visade det sig gå att få tag i er ändå efter ett par dagar och verksamheten verkar fungera.

3) "Min handläggare" slutade hastigt och lustigt - helt plötsligt svarade någon annan på brev jag skickat till handläggaren. Det var först efter ett par dagar (tror det gick minst en vecka) som den nya handläggaren berättade detta. Ni har alltså inte skickat ut någon information.

4) Jag har en gång fått en sammanställning av pågående ärenden - inklusive information om antalet betalningsanmärkningar och aktuella skulder som låg till grund till att ansökan om betalningsföreläggande inte gjordes. Detta var mycket bra, men inte något jag fått efter det. Jag har loggat in i ert webbgränssnitt ett par gånger. Kanske har ni förbättrat systemet sedan dess eller så är det bara jag som inte förstår hur det ska användas; men jag har enbart kunnat kontrollera status på ett ärende genom att ange ert interna referensnummer.

5) Det har dykt upp kunder som hävdar att de inte fått något inkassokrav utan att ansökan om betalningsföreläggande gjorts direkt. Jag vet inte om kunden ljuger, om posten slarvat eller om kravet aldrig har skickats - men det är vad kunden säger.

Det finns ett antal fler exempel men det är ingen idé att dra upp dessa här. Vi tycks ha lite olika syn på ert agerande och vilka kostnader som ska debiteras vem, men det finns ingen anledning att diskutera det offentligt.

Min slutsats är att det inte var ekonomiskt lönsamt att anlita Acme för inkasso. Jag har debiterats mängder av avgifter och bara ett fåtal ärenden har drivits in. Det är billigare och effektivera att själv sköta inkassodelen för vår del. Min slutsats är inte Acme är dåliga utan att det inte är ekonomiskt lönsamt att leja ut den tjänsten på de premisser som inkassobranschen använder sig av. Det krävs mycket tid för att försöka hålla ordning på de ärenden som lämnats vidare.
Hej igen,


Ber om ursäkt för mitt ordval i senaste inlägg jonny och alla andra, skall inte upprepas. Jag kunde formulerat mig annorlunda.. Skärpning. (BAD DAY)


Kontaktar dig senare i veckan jonny, så tar jag fram rapporter + det du behöver.




Martin Kenving
magz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat