Ämne: Hjälp oss!
Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-24, 20:25 #21
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av efa
Vad som är av allmänintresse är oerhört svårt att avgöra skulle jag tro. Expressen och andra skvallertidningar hävdar ju allt de skriver om är av allmänintresse... De som har en sajt om katter tycker att det är allmänintressant, vilket det väl i vissa fall också kan tänkas vara. Nåja, vad jag menar är bara att "allmänintresse" inte kan ses som någon vidare konkret eller tydlig indikation på vad som godkänns och inte.
Jo, men ska man ta med "seriösnivån" på en sida? I så fall kan ju sidor som expressen.nu (inget illa menat :P) ha problem sett ur vissa synvinklar. Jag tror man ska lägga mindre vikt i innehåll och hur seriös en sida är och istället se om den är kommersiellt gångbar. Var är då det?

Citat:
Originally posted by -efa@Nov 17 2003, 22:49
Intressant exempel. "Kommersiellt bruk" i sådana avtal brukar (tror jag) betyda just att man inte får tjäna pengar på det; det ska användas "privat". Alltså är vi tillbaka till utgångspunkten: Man ska syssla med webben "kommersiellt".
"Kommersialisera" betyder enligt SAOL att "sträva efter ekonomisk vinst", har man då ingen kommersiell sida om man har som syfte att gå jämnt ut?

Citat:
Ursprungligen postat av efa
Det jag menar är, bland annat, att det finns mängder av människor som jobbar med webben utan att direkt ha ansvar för en sajt eller ens jobba med någon specifik sajt. En konsult inom CMS till exempel.
Om man ska hårddra detta så står det ju i loggan för WN; "Webmaster Network - Mötesplatsen för svenska webmasters". Har man inte de arbetsuppgifterna så... Men det är tydligen på gång några kompletterande regler för forumet, får se vad som står där...
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat