Citat:
Ursprungligen postat av magz
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Jag har använt Acme för inkasso med slutsatsen att det inte är värt det. Det tar längre tid att försöka hålla ordning på vad de gör i enskilda ärenden än att hantera dem själv.
Under det år jag använt mig av ACME har jag defintivit förlorat på det hela. Det är stört omöjligt att få fram en statusrapport på aktuella ärenden. Dessutom verkar det vara hög personalomsättning, det dyker upp nya personer och gamla verkar försvinna utan information.
|
Hej Jonny, du verkar ha en förmåga att öppna munnen om saker du inte känner till så speciellt bra.
Jag har arbetat på Acme i ca: 4 år, stor personal omsättning... om du räknar in säljkåren ja, men annars nej.
Om du någongång har arbetade med försäljning eller varit ansvarig för säljare så vet du hur svårt det är att svårt ha kvar en säljare mer en år när det gäller telemarketing. Annars kan jag ju meddela dig att vi inom Administration, Ekonomi, IT, Inkassohandläggningen, Fakturahandläggningen samt Backoffice bara gjort av oss med två personer under två års tid. Det kanske är mycket om man är 5 anställda men vi är i dagsläget ca: 40 personer... Så stor omsättning av folk är det ju inte. När en av våra handläggare slutade, gick vi ut med brev till de kunder som hade personen ifråga som handläggare och berättade att hon slutat hos oss och att du som kund hos Acme får en ny handläggare! ?
Svar på statusrapporten... Det tar dig som kund hos Acme ca: 1 min att få en statusrapport, man loggar in på online sidan och knappar in: Från datum - Till Datum och sedan på knappen kör och vips så har du en statusrapport i pdf på skärmen.
Vet att du kanske inte har varit 100% nöjd med vårat samarbete, men jag tycker det är dåligt av dig att sprida missvisande information på webmasternetwork om Acme. Som sagt det är väldigt viktigt att läsa igenom avtal när man ingår ett samarbete annars kan det lätt bli missförstånd.
Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under!
Hoppas du förstår vad jag menar!
//Martin Kenving, Key Account Manager
|
Grundläggande princip: Man säger inte åt kunder offentligt att de skall hålla käften. Man lyssnar istället på kundens synpunkter och åsikter.
Kunden är det viktigaste.
Hur kunden uppfattar er kan vara hur övriga kunder uppfattar er också.
Ett mer diplomatiskt och seriöst svar hade varit "Hej Jonny, det är tråkigt att höra att du inte var nöjd med vår service. Hör gärna av dig till mig på telefonnummer xxx så skall vi se om vi kan rätta till eventuella problem för vi arbetar givetvis i första hand för att tillfredsställa er kunder och era behov."
Den typ av kommentar du skrev var nog skolexempel på mindre bra offentliga uttalanden. Tänkte du överhuvudtaget på antalet besökare här, samt att sakerna också loggas hos Google om man söker på ert namn? Om man är Key Account Manager borde vara vara såpass tränad så att man vet att man inte ber en kund hålla käften på ett offentligt forum på internet, annars har man inte några account i fortsättningen att vara manager för.