Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-27, 19:33 #2
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Du är inte fel ute.

Startpaket för screentryck finns på www.screentec.se

Finns fler tekniker, men screentryck får nog anses som mest allsidigt i förhållande till investeringskostnaderna, dock är tryckmetoden långsam om du ska göra få plagg. Personligen hade jag inte orkat fixa fram en ram och blanda färg för en enstaka tröja (fast jag är lite bortskämd).

Finns även digitaltransfer som funkar i vilken skrivare som helst, men nackdelen är att det finns väldigt få system som levererar bra kvalitet och hållbarhet (1 av de 20 stycken jag testat). Brukar även bara fungera på ljusa plagg då mörka plagg kräver att man printar motivet på en vit vinylliknande bakgrund som man sedan värmer fast. Detta blir sällan bra och framförallt blir det tjockt och oflexibelt.

Sedan har du vinyltransfer som jag sysslar mest med. Nackdelen är investeringskostnaderna för maskiner och begränsningen i färger. Finns print/cut-maskiner som kan printa och konturskära. Har en sån stående men använder den inte till t-shirts då den är för dyr i drift på fyrfärg.

Sublimering finns också. Kanonhållbarhet, begränsat till ljusa plagg dock och plagg av polyester eller 50/50-blandningar med hjälp av speciella bärark. Ska enligt utsago även fungera på 100% bomull, men då blir resultatet inte sublimering utan snarare digitaltransfer.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat