Citat:
Originally posted by tomas@May 26 2005, 13:36
Citat:
Det handlar om att använda sunt förnuft. Då Microsoft glömde att förnya domänen hotmail.co.uk var det ingen på allvar som trodde att de inte längre var intresserade av att ha domänen. Trots detta expirade domänen. Tror du på fullaste allvar att de tagit del av otaliga påminnelser under flera "månader" och ändå bara förbisett detta med avsikt?
|
Att dra in Microsoft i dett här är bara pinsamt... Jag kan inte uttala mig om ovanstående
då jag inte har en aning om vad som har hänt.. Hotmail är vad jag förstår skyddat!? Domänerna vi talar om i den här tråden är inte knutit till ett varumärke utan ett allmänt såsom cyklar.se eller information.se olikn.
|
Genom att påvisa att t.om. Microsoft, med sina resurser, kan missa att förlänga ett domännamn tycker jag att det är ett ytterst relevant exempel. Varför det på något sätt skulle vara pinsamt kan du gärna förklara?
Citat:
Citat:
Som sagt. Vad annat än ett sabotage är detta? Oavsett om domänen var möjlig för dig att köpa in eller inte så handlar det ju om en medveten handling där du insett att domänen var av intresse för dem pga reklamkampanj och liknande. På samma sätt som att en dator går att köpa via en (Internet-)auktion trots att säljaren begått ett misstag och skrivit in en nolla för lite i utropspriset så är det då rätt att tvinga säljaren stå fast för sin försäljning trots att det helt uppenbart handlar om ett fel? .
|
- Jag tror jag har svarat på din fråga flera gånger, vad du tycker är oväsentligt men helt ok..
|
Att min åsikt känns oväsentlig gällande inverkan på ditt handlande förstår jag eftersom du redan handlat som du gjort.
Citat:
Vem har sagt att det här gäller moralen på Internet? Det här är ett företag som sköter 90% av sin handel offline..
|
Tvisten gäller ju trots allt en incident på Internet så att det är en moralfråga för Internet är väl otvivelaktigt. Vad har det för betydelse var de sköter sin huvudsakliga verksamhet?
Citat:
Citat:
Uppfattningen man får är väl ungefär så att du ev. kan tänka dig att sälja tillbaka den efter att effekten från reklamkampanjen är tillvaratagen. Huruvida det verkligen är så eller inte är ju svårt att säga, men det är iallafall den uppfattningen som förmedlas i ditt inlägg.
|
De har löpande kampanjer och kommer inte att sluta annonsera pga det här, det de har gjort är att ändra till sitt .se domän.
|
Okej. Då har de ju iaf begränsat skadan vilket är positivt för båda parter då om ni inte kan komma överrens. Tycker bara det är lite svårt att se att det finns så mycket att vinna på ett sådant bråk från din sida om det enda du ville göra var att "se hur det skulle reagera".
Att vissa företag anser sig själva ha rätt till domännamn pga att ett domännamn är så pass bra som det är, är inte svårt att förstå. Det kommer alltid finnas tvister också kring generella (svenska) ord/namn. Skulle du bara registrerat namnet för att du tyckte det var bra så är det ju inte så konstigt. Men är just med bakgrunden till att du ville "se deras reaktion", inte att du tyckte att det var ett bra domännamn, som får mig att reagera på ditt handlande.
Citat:
Det ska jag göra så snart ni själva följer dom och inte premerar vissa personer. ock när ni tar bort inlägg så gör ni det utan att ens förklara varför ex: WN.html vilket kanske är ännu värre.. I övrigt så tycker jag att alla ni gör ett mycket bra jobb som sköter det här forumet .. fortsätt så..
|
Det är personerna bakom WN som bestämmer reglerna. Premieras vissa personer så finns det en anledning till det. Ger man mycket till WN får man också mycket tillbaka, vilket också förklarats i tidigare liknande diskussioner.
En förklaring till varför ditt inlägg togs bort kan du få om du skickar ett PM till mig. Det har inget med den här tråden att göra.
Citat:
Citat:
Det är iofs inte lätt för dig att göra korrekta bedömningar som bara har varit här lite drygt en månad; men det tar sig nog med tiden.
|
Du har varit här i flera år och fortsätter med tveksamma inlägg men det tar sig nog med tiden.
|
Jag fortsätter stå för min åsikt, när det enligt mig gäller oetiska förehavanden, oavsett om jag är moderator eller inte. Men om du hoppas på att jag bara accepterar liknande inlägg från dig framöver så är du nog fel ute. Mina enskilda diskussioner här ska dock inte blandas ihop med vad de andra bakom WN står för. Anser du dig blivit felaktigt behandlad kan du vända dig till andra moderatorer och administratörer här på WN så bildar de sig en egen uppfattning. Du får gärna förklara vad du menar med "tveksamma inlägg".
Citat:
Som jag sa tidigare så har alla rätt att ha sin uppfattning om frågan vilket är helt ok.. Jag är inte här för att vinna någon popularitetstävling hos dig eller WN utan jag vill ha en chans som alla andra här att säga sin mening.
|
Vår uppgift är trots allt också delvis att se till att diskussionerna här inte representerar tvivelaktiga metoder, t.ex. för att tjäna pengar.