Marcuss
Citat:
Börjar likna.. jo det märks tydligt att du följt mina samtliga inlägg här på WN. Visst, det här inlägget var kanske inte det mest sympatiska inlägg jag har gjort bland mina 1571 inlägg här på WN men för att uttala dig om vad nivån på mina inlägg börjar likna så borde du nog ta och läsa några hundra fler av dem åtminstone.
|
Jag menade inläggen i den här tråden inget annat, ber om ursäkt om du fick uppfattningen att det gällde alla dina upplägg så var inte fallet.
Ang att jag har haft en lite disussion med dem förr så är det inte olikt några andra företag i en smal marknad, man "slåss" om kunderna hela dagarna, det är offerter, anbud mm så är det idag och så kommer det att bli i framtiden med. Självklart stöter man på varandra genom åren på ett och annat sätt. Man får höra en del saker från kunder, det är skitsnack och räva spel men så är det i affärslivet i en viss nivå och det är helt ok..
Citat:
Det handlar om att använda sunt förnuft. Då Microsoft glömde att förnya domänen hotmail.co.uk var det ingen på allvar som trodde att de inte längre var intresserade av att ha domänen. Trots detta expirade domänen. Tror du på fullaste allvar att de tagit del av otaliga påminnelser under flera "månader" och ändå bara förbisett detta med avsikt?
|
Att dra in Microsoft i dett här är bara pinsamt... Jag kan inte uttala mig om ovanstående
då jag inte har en aning om vad som har hänt.. Hotmail är vad jag förstår skyddat!? Domänerna vi talar om i den här tråden är inte knutit till ett varumärke utan ett allmänt såsom cyklar.se eller information.se olikn.
Citat:
Köper man en begagnad minibuss så brukar man kanske ha kontakt med de tidigare ägarna för att se så att allt är OK. Gäller det ett inbyte via bilfirma är det inte alls ovanligt att trots detta ha kontakt med de tidigare ägarna för att kontrollera så att t.ex. mätarställning och dyligt inte justerats av återförsäljaren
|
??? .. Självklart .. men ringer du även och frågar om det är tillåtet för dig att köpa bussen eller om du ska låta bli för att de eventuellt inte klarar sig utan den!?
Citat:
Som sagt. Vad annat än ett sabotage är detta? Oavsett om domänen var möjlig för dig att köpa in eller inte så handlar det ju om en medveten handling där du insett att domänen var av intresse för dem pga reklamkampanj och liknande. På samma sätt som att en dator går att köpa via en (Internet-)auktion trots att säljaren begått ett misstag och skrivit in en nolla för lite i utropspriset så är det då rätt att tvinga säljaren stå fast för sin försäljning trots att det helt uppenbart handlar om ett fel? .
|
- Jag tror jag har svarat på din fråga flera gånger, vad du tycker är oväsentligt men helt ok..
Citat:
Nåja, det handlar om moral och vi vet ju alla att moralen på Internet kanske inte alltid är vad den borde vara. Trots detta kallar jag ditt tilltag för ett "sabotage", för det är precis vad det är i mina ögon om någon skulle förhindra en reklamkampanj på det tidigare beskrivna sättet
|
Vem har sagt att det här gäller moralen på Internet? Det här är ett företag som sköter 90% av sin handel offline..
Citat:
Uppfattningen man får är väl ungefär så att du ev. kan tänka dig att sälja tillbaka den efter att effekten från reklamkampanjen är tillvaratagen. Huruvida det verkligen är så eller inte är ju svårt att säga, men det är iallafall den uppfattningen som förmedlas i ditt inlägg.
|
De har löpande kampanjer och kommer inte att sluta annonsera pga det här, det de har gjort är att ändra till sitt .se domän.
Citat:
Du menar alltså att du gjort 30-tal andra tveksamma domänköp?
|
Vem har sagt det? Det jag menade var att jag inte gör så stor skillnad på olika domänköp.
Är de ute tills alu så köper jag dem om de är av intresse oavsett bransch eller geografisk placering.
Citat:
Frågan var huruvida det visst är relevant med syftet, dvs bakgrunden, till inköpet.
|
Som jag sa ovan..
Citat:
Jag har tidigare rensat reklaminlägg skrivna här på WN av dig och du borde kanske
själv ta en titt på de regler som finns här.
|
Det ska jag göra så snart ni själva följer dom och inte premerar vissa personer. ock när ni tar bort inlägg så gör ni det utan att ens förklara varför ex:
WN.html vilket kanske är ännu värre.. I övrigt så tycker jag att alla ni gör ett mycket bra jobb som sköter det här forumet .. fortsätt så..
Citat:
Det är iofs inte lätt för dig att göra korrekta bedömningar som bara har varit här lite drygt en månad; men det tar sig nog med tiden.
|
Du har varit här i flera år och fortsätter med tveksamma inlägg men det tar sig nog med tiden.
Citat:
Vad de kan göra är alltså att ta det vidare till alternativt tvistlösningsförfarande hos II-Stiftelsen för tvångsöverförande av domännamnet. Alternativt kan de välja att ta det till Tingsrätten med hänvisning till varumärkesintrång enligt VML eller renommésnyltning enligt MFL. Oavsett vad din uppfattning i frågan är bedöms det då alltså objektivt under rådande omständigheter där t.ex. denna diskussionstråd mycket väl kan ligga till underlag för anförandet. Handlar det om belopp över ett halvt basbelopp (vilket det troligen gör om man hänvisar till annonskampanjen) står "förloraren" för den andres juridiska omkostnader.
|
Enligt juristerna så kan det absolut inte handla om varumärkesintrång då det inte är knutit till ett varumärke vilket jag har skrivit flera gånger.. Och det finns inga planer att gå så långt vare sig från de andra eller från oss..
Citat:
Oavsett vad så har du som du sett av alla negativa reaktioner här på WN förhoppningsvis fått dig en tankeställare huruvida det är rätt eller ej.
|
Som jag sa tidigare så har alla rätt att ha sin uppfattning om frågan vilket är helt ok.. Jag är inte här för att vinna någon popularitetstävling hos dig eller WN utan jag vill ha en chans som alla andra här att säga sin mening.
edit: mypay.. det är helt ok..
/ Tomas