Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-26, 10:04 #40
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Jag brukar inte köpa upp konkurrenters domännamn på detta viset
men jag har haft en liten "diskussion" med dem förr så jag tänkte för kul
köpa dessa.. och se hur de reagerar..

Nu till min fråga: är det något som kan gå fel om jag köper ovanstående
adresser, kan de göra något eller kräva något?
Detta var ditt första inlägg i tråden där du skriver att du funderar på att köpa ovanstående domännamn "för kul", för att se "hur de reagerar".

Samtidigt känner du att det inte riktigt är rätt att göra så här så du frågar, osäker som du är, om något kan gå fel, om de kan kräva något av dig osv.

Du visste även om deras annonskampanj på denna .com-domän innan du la in din köporder så något annat än ond tro kan det inte räknas som, trots att domänen låg öppen på marknaden för alla och de inte hade förnyat den!

Varför? Jo för att du visste att de la ner tusentals kronor på en annonskampanj för domännamnet i fråga och därmed tror jag att en domstol skulle anse att du borde ha förstått att de glömt att förnya domännamnet och fortfarande behövde det och räknade med det, därmed kan ditt köp anses vara i ondo. Då spelar det ingen roll om domänen finns ute på marknaden för alla eftersom du visste om detta och klok som du var, dokumenterade det här på WN.

Jag tycker att du ska göra dig själv och dem en tjänst och erbjuda dem att köpa tillbaka domänerna för en rimlig summa, 2-3ggr registreringspris kanske + eventuella transfer-kostnader. Gillar varken dina inlägg, där du i början skrev en sak och nu hittat på en annan historia, eller dina metoder. Det hade varit en helt annan historia om du råkat köpa en ledig domän som du inte visste något om mer än att den var ledig men detta är solklart fall av ond tro.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat