Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-26, 08:49 #38
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Hejsan

Det är helt ok att ha sina egna uppfattningar om vad som är rätt eller fel, har inga probelm
med det och det är bara intressant att höra hur ni tolkar situationen.

Marcuss, jag vet inte vart du vill komma med dina inlägg men de är både felaktiga
och inte speciellt genomtänkta...börjar likna sandlåde nivå på dina inlägg..

Domänerna fanns ute på marknaden tills salu , de har haft månader på sig för att förnya
dem inkl otaliga påminnelser skulle jag anta, skulle jag ha ringt och frågat dem först om
jag fick köpa dem?

Hur svårt ska det vara att förstå det?

Om jag köper tex en beg minibuss som är till salu ska jag då ringa de gamla ägarna
och kolla så att de inte måste åka i en folka i fortsättningen?

Citat:
Att "sabotera" för andra företag medvetet är knappast något bra företagande eller god företagssed,
oavsett om det nu går att få det att verka som något oskyldigt tillgrepp.
Att du säger att jag har sabboterad för andra företag tänker jag inte ens kommentera då
det var ett av de fånigaste anklagelserna jag har hört på länge..

Citat:
Nu när du uppenbarligen fått testat dina funderingar, varför inte låta dem ha lärt sin läxa
och låta dem använda domännamnet till något vettigt.
Jag är inte här för att testa mina funderingar eller lära dem en läxa..
och vem har sagt att jag inte ska överlåta dem domänerna i framtiden?

Citat:
det verkar onekligen vara ett ganska tydligt exempel på köp i ond tro och skulle han sedan peka detta mot sin egna verksamhet inom samma område skulle det även kunna innebära att användningen av kännetecknet utgör varumärkesintrång enligt varumärkeslagen eller renommésnyltning enligt marknadsföringslagen.
Det där får stå för dig, jag har förklarat flera gånger att det inte var av ond tro. Läs tidigare inlägg
istället för att ta upp dem här igen. Tror det inte spelar så stor roll hur många gånger jag skriver det det kommer
alltid att finnas personer här som inte kommer att fatta varför jag köpte domänerna.

Marccus jag har även köpt ett 30tal andra svenska domäner också efter det så Marccus jag får väl ta och ringa dem
också o kolla så att jag inte sabboterar för dem...?

Citat:
Med andra ord är syftet med köpet inte alls irrelevant utan högst relevant vid t.ex. en ATF eller vid ev. tvist i tingsrätten för varumärkesintrång/renommésnyltning.
Jag gör alldrig irrelevanta inköp till företaget och nej domänerna är inte knytna till ett varumärke.

Citat:
Jo, vi vet ju att Tobias är den som brukar hajja saker snabbt, ha långa och relevanta inlägg med mycket grund till sina påståenden...
Det där får du ta med Tobias om då jag inte har erfarenhet av hans inlägg, jag pratade inte om hans relevanta inlägg
utan om det han sa i hans tråd.

Citat:
Jag håller med marcuss, Xyzi och GuzZzt. Jag hade aldrig skaffat ett domännamn på detta sättet.
Tänk om det var en av dina anställda som slarvat med att förnya registreringen? Jag röstar på att du borde sälja
tillbaka det för en rimlig penning med ett budskap till dem att hålla mer koll på detta i fortsättningen.
Det är helt ok..

Men hur skaffar du domän på för sätt om du inte köper det från marknaden?

Jag ska tänka på att sälja tillbaka alla domäner jag har köpt de senaste åren, ska ta och ringa lite samtal nu o kolla
så hur det har gått för alla siter efter mina inköp, gäller för övrigt minibussen också....

Det är helt ok för alla att ha sina egna uppfattningar om olika saker och det är det som är bra med forums som
WN. Jag har inga problem med att andra inte tycker som jag eller gör som jag gör det är också helt ok.. Så länge
man inte ger sig in i någon diskussion med felaktiga uppgifter, delvis anklagelser om sabbotage, inte speciellt
genomtänkta inlägg och påhopp på personer så har det nått sandlåde nivå minst vilket jag inte tycker hör hemma
i ett forum som WN eller andra forum överhuvud taget..

Citat:
Jo, vi vet ju att Tobias är den som brukar hajja saker snabbt, ha långa och relevanta inlägg
med mycket grund till sina påståenden...
Det här påhoppet borde Tobias svara på och att anklaga Tobias för att inte ha
Citat:
mycket grund till sina påståenden
skulle jag vara mycket försiktig med om jag vore dig med tanke på dina påståenden ovan,, man ska inte kasta sten i glashus osv...
Annars inga problem med vad du tycker att jag har gjort eller förutsätter att jag har gjort så länge
alla har grund till sina påståenden..

Ha en fortsatt trevlig dag samtliga, själv ska jag ta en tur på surfingbrädan
ett par timmar innan jag fortsätter att jobba..

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat