Ämne: Ny laptop
Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-25, 19:41 #12
chrizzs avatar
chrizz chrizz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
chrizz chrizz är inte uppkopplad
Medlem
chrizzs avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Bitbull
Citat:
Ursprungligen postat av chrizz
Har sneglat mycket på Dell d610 för ca 14200kr ex moms. Det man får då är En centrino 1.6, 1gb ram, 60gb disk, 14.1" 1400x1050 Ati x300, dvd-svarv, blåtand och lite så.

Frågan är, vad mer finns det i samma prisklass? Jag har kollat lite på sony vaio, men det verkar så svårt att hitta nånstans att köpa dem tycker jag .. dell är så smidigt, bara in på dell.se och beställa. Sen får man lite mer för pengarna hos dell verkar det som också.
Beställde precis en D610 1.8ghz med precis samma konfiguration, antar att det priset du skriver är deras listpris, jag ringde en säljare och prutade utan större problem, jämförde med en HP NX8220 som gav mycket mer för pengarna jämfört på listpriset, fast då ringde jag förståss i form av företag...Dell och HP hatar varandra

HP har ju kampanjer igång på laptops så därav deras låga pris, en NX8220 med samma prestanda på dustin kostar inte mycket, men då får man bara 1 års garanti och måste hosta upp 2000:- för ett carepack med förlängd garanti, så därför blev det en Dell med 3 års Next Business Day on site, oslagbart när man väll sitter där men en dator som inte startar. HP har dessutom fyllt båda minnesplatserna på den modellen med 2x256 ram, och dom går inte att konfiguera hur man vill som med dells, ganska irriterande om man vill trycka in mer ram.
Jaha, där ser man, inte illa. Visste inte att det går att pruta på dells datorer Jag har ju egen firma själv numera, så jag borde väl kanske också lyckas... =)

Vad fick du ge för den då och exakt vilken config tog du?
chrizz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat