Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-22, 01:35 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Zed7@Nov 21 2003, 23:24

Citat:
Citat:
men eftersom de ligger där är de antagligen köpta i ond tro
Du menar alltså att alla domäner man lägger där till försäljning är registrerade i ond tro.
eh, nej det menar jag verkligen inte. har själv domäner ute där för försäljning utan att jag köpt dem i ond tro. har bara inte haft tid att göra något vettigt av dem även fast man haft planer på det när man köpte dem. finns det då någon annan som har en idé de vill utveckla som är beredd att betala pengarna man vill ha för att sälja dem så skadar de ju inte om de ligger där...

men vad jag menade är att eftersom just de där specifika domänerna ligger där menade jag att de är ute för försäljning. om de inte skulle legat där skulle man inte automatiskt kunnat dra slutsatsen att de var till försäljning eftersom det kanske är någon som just nu utvecklar en sajt för den domänen. att använda statsministern.se som en informationssida angående sveriges statsministrar genom tiderna skulle ju t.ex. inte vara ett exempel på ond tro enligt mig. men det är ju upp till att avgöras i tvist isf.

Citat:
Citat:
anser nog att det borde vara reserverat istället.
Varför inte reservera alla domäner som innehåller ordet politik, minister, göran, persson, moderat, socialdemokrat, mona, sahlin, alf, svensson, sverige, stat....
vad jag menade var iofs att det borde ha varit reserverat om det skulle vara något som faller under varumärke för att det är förknippat med staten (på samma sätt som exempelvis kungahuset.se och kungen.se). att registrera mona eller sahlin skulle knappast falla på att vara registrerat i ond tro även om du tänkt sälja dem påengång. eftersom "mona" och "sahlin" är vanliga namn/efternamn är de inga varumärken i kontrast till uppenbara som ex. "famefactory". men det borde du väl inse?