Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-22, 00:51 #9
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Doje@Nov 21 2003, 09:58

Bara att köpa ett domännamn för att sälja det är väl automatiskt ond tro?

Kollade lite snabbt genom listan på Missdomain.se och till exempel "sverigesregering.se" och "statsministern.se" är väl ganska tydligt köpta i ond tro - dvs för att sälja dem för 50 000 respektive 100 000 kr för att göra vinst på dem utan att ha ett genuint intresse av domänerna i sig.

MissDomain, borde inte du ha koll på sånt här?
Citat:
Bara att köpa ett domännamn för att sälja det är väl automatiskt ond tro?
VA? ursäkta, men det va en mycket märklig teori.
Jag köpte en bil billigt, och sen säljer den lite dyare, så är det i ond tro. OK!
att köpa ett domännamn enbart för att sälja det är inte ond tro, med vissa undantag. men vad han menade var antagligen att: köpa ett domännamn som relateras till ett varumärke enbart för att göra ekonomisk vinning genom försäljning till de rätta 'ägarna' (av det inarbetade varumärket) är däremot att köpa det i 'ond tro'.

Citat:
Citat:
Kollade lite snabbt genom listan på Missdomain.se och till exempel "sverigesregering.se" och "statsministern.se" är väl ganska tydligt köpta i ond tro - dvs för att sälja dem för 50 000 respektive 100 000 kr för att göra vinst på dem utan att ha ett genuint intresse av domänerna i sig.
Om någon lyckas sälja dom domänerna för över 10000 kr så ska jag äta upp min hatt.

Om du vill tjäna pengar så är du OND!
statsministern.se behöver ju nödvändigtvis inte varit köpt i ond tro. om det nu inte skulle befunnit sig på missdomain dvs. annars kunde det ju varit en hyllningssida för statsministern. men eftersom de ligger där är de antagligen köpta i ond tro. men samtidigt är det väl lite tvetydigt om man ska räkna statsministern som ett inarbetat varumärke? anser nog att det borde vara reserverat istället.