Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-21, 17:08 #11
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Grazzy

Citat:
Hur får ni tag på annonsörer till era nyhetsbrev etc? Hur ser annonserna ut? Berätta gärna mer detaljer och om hur ni bygger upp ett bra nyhetsbrev. Jag är själv i situationen att jag börjar få en del prenumeranter på diverse utskick och det vore verkligen kul att få höra era erfarenheter och tips .
Med annosörer menar jag Jv partners eller joint venture partners där vi byter annonsutrymme med andra newsletters. Tex så kan det vara så att vi rekommenderar deras produkt mot en bra ersättning och dem gör det samma, på det här viset når vi ut till nya subs och har chansen att knyta fler kontakter och nå fler personer med våra erbjudanden.

Att vi tar in annonser är mycket sällsynt och när vi gör det så är vi mycket selektiva när det gäller produkterna vi rekommenderar för våra subs just pga att vi inte vill förstöra det vi har byggt upp under alla år pga några dåliga produkter som inte motsvarar deras förväntningar.

Det går inte en dag utan att vi får erbjudanden om att skicka ut rekommendationer om just deras produkt eller service, men som sagt så är vi mycket selektiva med vad vi tar med om vi tar med något överhuvud taget.

Citat:
Berätta gärna mer detaljer och om hur ni bygger upp ett bra nyhetsbrev.
Det svåra är inte att skaffa subscribers utan att behålla dem.

Bygga upp ett bra nyhetsbrev tar år att bygga upp, det finns måna genvägar som att tex köpa subs från co reg företag o liknande men responsen är lika med noll jämfört med de som har signat upp sig pga att de är intresserade av det DU pratar om i ditt nyhetsbrev. Du behöver inte ha flera tusen subs innan du kan börja på att dra in stora pengar från ditt nyhetsbrev, gör du det rätt så kan du tjäna en ganska skaplig inkomst från bara 2000 subs...

Det är kvalitet och inte kvantitet som räknas. Vi har testat att annonsera i nyhetsbrev med 100.000 tals med subs men vi får alltid bättre resultat från våra mindre newsletters som bara har upp till 3-5,000 subs just pga att vi har byggt upp en relation med dem under en längre tid.
Det handlar om att som jag sa tidigare att knyta kontakter, bygga upp en relation så att de ser att det inte bara är en "marketing machine" bakom mailen utan att det faktiskt är någon som vill hjälpa och som bryr sig..

Märker du att jag inte pratar om att "sälja" utan att ge dem din "rekommendation", ge dem dina erfarenhet om produkten, det är det som bygger förtroende och som gör att du säljer. Så fort du slänger upp ett uppenbart säljbrev/annons så förstår dina subs att du bara har den för att de ska köpa produkter och de kommer att försvinna oerhört snabbt och så även dina inkomster.

Det är lika när de ser en banner eller adsenseads på en site, de vet att det kommer att kosta dem pengar och att det enda
de vill är att kränga produkter.

Det finns ett skäl till att det heter: "the money is in the list"
och inte: "the money is in banneradvertising eller "the money is in adsense"..

Det här är min syn att se på saken och det här fungerar för mig och jag säger inte att det är
fel att göra på andra sätt eller att vissa personer gör fel när de inte gör på det här sättet
utan bara tala om hur man exempelvis kan göra med annonsering.

Hope it helps and good luck!


/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat