Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Dec 2003
|
TempleteMonster....ja vad skall man säga. Även om mycket där kan vara för flaschigt, så finns det fortfarande en del mallar där som ser bra ut.
Själv tycker jag att din design är enkel, snygg och funktionell, men betoning på enkel. Det kommer säkert fungera utmärkt. Tycker att logotypen är utmärkt, men i slutändan så drar inte den sidan mig till vidare surfning på den för att söka informationen. Jag tycker helt enkelt att den är tråkig.
Jag tror faktiskt att den "svenska vägen" är oftast denna typ av sidor, men just den typ av design, men man måste fråga sig vad kunderna tycker som ser sådana sidor. Tror i för sig att templatemonster designen är inte fel i sig. Vi i Sverige vill ha allting stilrent och så lite grafik så möjligt för hastighetens skull.
Frågan är egentligen om vi behöver göra det, eller är det bara snålhet som driver oss till det?Bilder kostar pengar om man köper in dessa och därför tror jag många idag satsar hellre på stilrena sidor utan bilder = det kostar mindre! Sedan är det det där med hastigheten. Varför skall vi snåla på grafik idag? Hastigheterna på uppkoppling blir ju bara snabbare men många svenska designers vill ha enklare sidor för att det skall ladda snabbare. Känns lite som vi backar istället för att blicka framåt. Nu pratar jag om sidor för den svenska nationen.
Undrar då egentligen om en kund hellre tittar på en grafikfull sida som ger en stark, intressant, visuell upplevelse och laddar 3 sekunder eller en enkel sida, utan grafik som laddar 0.5 sekunder? Själv föredrar jag 3 sekunder, men jag tror alla har sitt sätt att tänka och tycka.
|