Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-20, 08:59 #20
robnil robnil är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
robnil robnil är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Det är väl inte helt ovanligt att seo's länkar till sina andra kunder. Kolla om "turistföretag, hotell och boende, träförädlingsföretag, elektronikföretag" är med i hans kundlista. Ganska enkelt att göra om det är så: kolla koden på sidan han länkar till, du känner nog igen hans sätt att arbeta om han fingrat på den sidan oxå.

Länknätverket kommer nog inte driva någon orelevant trafik, det kommer nog inte driva någon trafik alls (låter som det är små sajter vi pratar om) däremot hoppas han nog på att bygga upp en pagerank på sikt samt att med länknätet locka till sig snabbare spindling.

Hög pagerank sägs vara helt avhängt på relevans och att inlänkande sidor själva besitter hög pr. Jag har märkt tecken som tyder på att man blir snabbare och oftare spindlad med inlänkar från många andra välspindlade sajter. Detta hänger på sätt och vis, iallafall i teorin ihop med pr även det, men jag har några hyggligt välspindlade sajter som har låg pr.

Att google skulle premiera sajter som har en sökbox är dock fullständigt nytt för mig och då har jag ändå försökt hänga med ganska bra......

Men det sköna med SEO är ju trots allt att det inte spelar någon roll vad vi här inne tycker och tänker, för det är ju bara resultatet som räknas och det är ju tämligen enkelt att mäta. :)

Frågan är, hur hanteras ett misslyckande. Dålig optimering leder till sämre placeringar eller i värsta fallet en ban. Dålig ranking leder även till förlorad tid. Vad utfäster han för garantier? Han kan inte garantera placering men uteblivet resultat bör kanske stå i relation till kostnaden.
robnil är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat