Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-20, 06:04 #140
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Okej, min tur då.

Kl 02:30 inatt ropar en tant till oss som sitter på min uteplats(och tar några pilsner) och undrar om vi äger en hund som jagar igelkottar.
Efter ett par höjda ögonbryn och skratt bestämmer vi oss iallafall på att se vad det är frågan om.

Mycket riktigt träffar vi på en hund som grävt 2 stora hål på dagisgården brevid, med varsin igelkott i varje hål. Hunden har halskedja men ingen märkning så vi försöker fånga in den men misslyckas utan den springer istället iväg med en igelkott i munnen. Ungefär vid denna tidpunkt inser vi att det är bäst att ringa polisen och be dem ta hand om honom. Min kompis säger till dem att vi druckit "ett par öl" och hittat en hund som jagar igelkottar.
De skall skicka ut en bil säger dom.

Efter några hotfulla kommentarer av grannar som vaknar av hans skall och tror det är någon av våran vovve får vi tillslut fast honom och tar in honom i min lägenhet. Killen var hungrig och vi gav honom lite käk..

Efter ett tag har klockan passerat 4 och vi har fortfarande inte hört något av polisen. Jag bestämmer mig för att ringa dem och klämmer ut likadan kommentar som tidigare; "Ja vi har tagit några öl och hittade en hund som jagade igelkottar". Får ungefär samma svar som tidigare. Snabbt inser vi att det kanske inte var det bästa sättet att bemöta Fru justitita men vi avvaktar iallafall en halvtimme innan vi ringer igen och säger att vi istället kommer förbi med hunden på stationen. Då får vi snabbt ett svar om att en polisbil borde vara där på 20 minuter om det inte kommer några hinder.

Mycket riktigt kommer polisen och hämtar upp stackaren. Här är en bild på honom.

Jag skall sätta upp annonser imorgon så kanske husse/matte får tag på honom.

Kan tillägga att jag bor rätt centralt som inte är någon idyll för herrelösa hundar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-7-1116561890.jpg (153.3 KB, 0 visningar)
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat