Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-19, 23:07 #5
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Jag ser ingen om helst anledning till att göra en kreditkoll på postförskott, vad skulle du vinna på det?
Varför skulle det bli en större andel kunder som löser ut för att du kollar dom?

1. Är returerna du får tillbaka från folk som gjort falskbeställningar så kanske du tydligare skall ange på sidan att du loggar IP-numret och förklara vad det innebär. (Att du kan spåra var ordern kommer ifrån) Att du inte nöjer dig med att acceptera att det kommer returer utan att du anmäler alla sådana tilltag, sen att du inte gör det är ju en annan sak.

2. Är returerna från folk som verkligen beställer och sen struntar i att hämta ut den så är det väl bara att vara duktig på att skicka ut kravbrev på 195kr för ej utlöst paket, jag låter ett faktureringsbolag sköta den delen åt mig och jag får säkert in 90% av dom kraven. Dom pengarna täcker mina portokostnader gott och väl.

Jag tror att A&O för att få lite returer är att vara extremt snabb med att skicka kundens beställing, skickar man den samma dag eller senast dagen efter så är jag övertygad om att en större procent löser ut sin beställning. Jag har ungefär 3% i returer på PF och det tycker jag inte är speciellt farligt, men såär jag alltid blixtsnabb oxå .

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat