Tack för svaret... men jag tror inte jag har löst mitt problem än för det
Redan nu har jag flera if-satser pga att formuläret består av flera olika fält... Så en variant är ju som du säger att utöka med fler frågor... men det blir ganska komplext och antagligen rätt slött i slutändan kan jag tänka mig...
Så som du skrev nedan:
Kod:
Like '%" & Hela_strängen & "%' OR LIKE '%" & splitstring(0) & "%' OR LIKE '%" & splitstring(1) & "%'
...hade jag oxå tänkt mig, men då fastnade jag igen! Arrayen som jag skapar, jag kan ju ta reda på hur stor den här... MEN, då fastnade jag i hur jag ska loopa den sista biten, dvs OR LIKE '%" & splitstring(0) & "%' OR LIKE '%" & splitstring(1) & "%'
Har du nån koll på hur man kan göra det? Antagligen kan jag köra en massa if-satser, men blir inte det ganska trögt? och ganska svåröverskådligt?
Jag ska fortsätta testa mig fram, bl a på detta spåret som du gav mig... tack! Du får gärna skriva lite kod om du har tid... alltid bra att ha nåt att luta sig mot när man sitter fast!
Googlade en del och förvånansvärt få rejäla lösningar jag hittade... egentligen inte en enda som löste problemet