Citat:
Originally posted by Xyzi@May 14 2005, 23:33
Duvan är sjukt söt
|
Japp den är ju det, tyvärr är det lite svårt att få fram på bild hur fin den igentligen är i verkligheten. Man kan tro av bilderna att den är rädd och sitter i ett hörn hela tiden men så är inte fallet. Det är att min balkongdörr som nu mer är stängd även om den normalt är öppen apr -> aug som låter lite när den öppnas. Givetvis tar hon det säkra före det osäkra och backar in i huset då innan hon ser att det är jag.
Imorgon skall jag ta lite bättre bilder på hur en normal situation ser ut om jag har tid och vädret tillåter. Möjligen kommer det komma lite tidigare opubliserat matrial också i form av lite av en tillbaka-titt av det som skett iom att söndag normalt är en intensiv jobbardag i QU AB.
Om man tittar på en bild av en "Det är en så kallad tamduva (Columbia livia domestic).." som Björn skrev så är inte det här med att hon kan vara gravid helt avfärdat än. Ni ser på bilderna att hon är rund som 17. Jag är fått indikationer även idag på att det möjligen är nåt liknade. ex
" ... min fågel va likadan när hon skulle ha kids, va bara i holken som fanns i buren och va bara ut och tittade ibland ...". Nu är det Maj kan duvor vara med ägg i Maj?