Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-14, 21:38 #9
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by Arguspunktnu@May 14 2005, 16:51
Har du inte en lite omständig lösning? Mitt förslag är ändå att köra med javascript, går ju att bifoga med:
Kod:
script LANGUAGE=JavaScript src=kod.js/SCRIPT
Det övriga skulle bli:
Kod:
a href=sidan.htmlimg src=sökväg/till/bild id=img1 OnMouseOver=AndraVisning; //a
I css:en anger du att img1 ska vara dold, något som du ändrar i funktionen AndraVisning(); som finns i kod.js.
Därefter är det bara att använda title och/eller alt för att ge vad sökmotorerna bör få.
Man får inte några extra laddningstider när man gör på det viset då? altså att det blir en delay från det att man håller musen på bilden tills det att nya bilden visas?

Citat:
De (G) läser kod, inte någon optisk skärminläsning av den renderade html-outputen. Om man bara menar att hitta dold text "the old way" så är det lätt, tom jag kan göra det (via en fonttag med en viss färg satt). Men att försöka lista ut hur en sida visas i en webläsare enligt nyare standarder är väl mer eller mindre omöjligt, och detta skulle isådana fall drabba både icke fuskare som fuskare.
Jag är inte rädd för för sökmotorerna, men jag vill vara på den säkra sidan att inte ha någonting som kan klassas som fusk, ifall någon anmäler mig vill jag vara helt 100 på att det inte händer någonting.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat