Citat:
Originally posted by marcuss@May 13 2005, 23:40
Nu behövs bara en webbkamera och du har en given succé för en webbsajt och räddar den här tråden tillbaka till topic ... *Glöm inte Paypal där folk kan donera pengar så Dufvan ...
|
Japp börjar också fundera på om man är på väg att bli blåst, vad tycker ni, skall jag ge henne/han till söndag innan jag börjar ställa krav på lönsamhet? haha
Skämt och sido, jag tror den har varit med om nåt som gör att den är förvirrad
(Fredag den 13:de ... uhhh), dock såg den helt okey ut rent fysiskt när den promenerade runt i lägenheten. Att jag sedan förpassade den till balkongen var mer eller mindre utan invändningar. Jag har iofs bara sett den med vingarna ihopfällda så eventuellt kan det vara nån mindre skada som gör att den inte vill flyga om den inte måste.
Iom vattnet, brödet och huset har jag vunnit pluspoäng, vi håller på att bygga upp ett förtroende för varandra. Förut kunde jag inte gå ut på balkongen och kolla till duvan utan att hon/han sprang iväg till ett hörn. Nu iom huset kan jag tom rikta ficklampan på henne/han när jag gör mina rutin-enliga kontroller att duvan är okey, utan att hon/han blir rädd. Hon/Han fortsätter helt enkelt att pyssla vidare som vanligt även om jag är där.
Ingen bild denna gången, då väcker jag säkert duvan med blixten, men den är kvar än.
Om den mot förmodan är kvar imorgon när jag vaknar måste jag få en fågel-kunnig att ut från bilderna könsbestämma duvan, sedan måste ett bra namn fram. Jag vaknar iofs inte så tidigt och om den får softa i huset över natten, sova lite och slappna av! Så är den förhoppningsvis okey imorgon när solen går upp, och då sover jag fortfarande garanterat.
Thomas