Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-12, 11:39 #5
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by guran@May 12 2005, 10:35
Robert, du måste vara medveten om att de flesta som använder sig av Internet långt ifrån har kunskaper om virus, spionprogram, ActiveX, java, autmatiska länkklickningar m.m.

Om jag driver t.ex. ett webbhotell och ett klick på en länk t.ex. skulle rader en kunds databas, så anser jag att jag är delaktig i den processen. Jag måste ta hänsyn till det.
Javisst vet jag det, det är därför en person bara ska kunna förstöra för sig själv. Om du, som admin, istället har en applikation som vill klicka på alla dina "radera databas"-länkar så då är ansvaret ditt, även om jag tror att du, i din position, har kunskap nog att inte använda sådana hära plugins.

Jag kan aldrig varken ta ansvar för om en person har virus, trojaner eller gudars vet vad installerat på sin maskin, eller för den delen förutspå vilken teknik som kommer att användas av denna persons mjukvaror. Jag kan erbjuda att skriva i klartext vad som händer när man klickar på en länk/knapp då jag också förutsätter att det är en människa som klickar på densamma (authentiseringen har ju berättat detta för mig).

Det är som att sätta upp en skylt där det står "Rör ej, nymålat". Folk kommer ändå att peta där...

Det verkar nästan som att folk försöker ursäkta sig för att Google, som är enda anledningen till att denna diskussion florerar, har gjort en totalblunder i dubbel bemärkelse.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat