Citat:
När jag startade tv.nu var det inga problem att scanna de officiella sidorna, jag har mail från alla kanaler där jag tillåts kopiera deras tablå och publisera den på tv.nu. Problemet är att idag 2 år senare är det rent tekniskt mycket svårt att scanna de officiella tablåerna för att inte säga omöjligt med bibehållen kvalitet.
|
Om man utgår från att TV-kanalerna ger samma tillstånd idag så blir det hela alltså en rent teknisk fråga?
Citat:
Uppgifterna kommer i (oftast) PDF från programbolagen, några anställda på TT sitter och sammanställer dessa i en databas, för den servicen tar TT betalt och iom att datan är bearbetad i den mängd är matrialet skyddat och tillhör TT.
|
Låter lukrativt om det är just det som TT tar betalt för.
Citat:
Läs tråden så ser du att vi inte snackar om färg, det är tekniken att göra tablån mer lättläst vi snackar om och om du läser riktigt noga säger jag inte att jag har copyright på metoden det jag säger och många med mej är att det är en rippoff vilket inte är samma sak, det är mer pinsamt för ripparen.
|
Vad består tekniken i bortsett från det jag sa?
ripoffs starkaste definition är stöld och svagaste är exploatering eller något som klart imiterar något annat. I min enfald var jag inte bekant med den alternativa betydelsen av "ripoff".
Citat:
Vad fan kallar du det då rent ut sagt om inte påhopp?
|
Med den kunskap jag hade då jag skrev det var det välgrundat, men jag tar tillbaka det eftersom du nu förklarat och jag ber om ursäkt.