Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-11, 17:43 #13
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Det är skillnad på att ha en bra domän och att ligga högt upp på sökmotorernas träfflistor. Rent teoretiskt borde det ju då vara bättre att lägga 4000 euro på sökmotoroptimering än sitt domännamn?

Enligt undersökningar så tar inte nätshoppare beslut alls så snabbt som herr Dahlén påstår. Var är hans källor bakom detta påstående? Det är snarare tvärtom skulle jag säga. Eftersom man kan göra efterforskning hos olika återförsäljare med bara ett musklicks avstånd så blir den undersökande faktorn innan ett köp betydligt högre än i fysiska butiker.

Citat:
According to their testing, 35% take more than 12 hours to make a purchase, 21% take more than three days, and 14% take more than a week. On the average, online shoppers take 19 hours to make a purchase after the initial visit.
http://slashdot.org/article.pl?sid=05/05/0...1627234&tid=187

Håller dock med om att ett bra domännamn är viktigt, men hur viktigt det i själva verket är handlar om bransch, företag, konkurrens osv. I detta fallet tycker jag inte att det är ett motiverat pris, men det bestämmer ju köparen och inte jag.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat