Citat:
Programmeringsspråket var inte poängen, vad jag syftade till var att du (rätta mig gärna om jag har fel) inte inledde med att hosta upp 20k i månaden till något företag för tablåerna utan körde själv script som "scannade" webbsidor.
|
När jag startade tv.nu var det inga problem att scanna de officiella sidorna, jag har mail från alla kanaler där jag tillåts kopiera deras tablå och publisera den på tv.nu. Problemet är att idag 2 år senare är det rent tekniskt mycket svårt att scanna de officiella tablåerna för att inte säga omöjligt med bibehållen kvalitet.
Citat:
Jag tvivlar på att TT siar, de får snarare sina uppgifter från TV-kanalerna vilka rimligtvis är de som är ägare av materialet (om de nu inte helt sålt dem till TT). *Om TV4 nu mot förmodan skulle svara mig och säga att jag fritt får använda den tablå de har på sin hemsida får jag rimligtvis göra så.
|
Uppgifterna kommer i (oftast) PDF från programbolagen, några anställda på TT sitter och sammanställer dessa i en databas, för den servicen tar TT betalt och iom att datan är bearbetad i den mängd är matrialet skyddat och tillhör TT.
Citat:
Nej, vederbörande tjänar rimligtvis mest på att det upphovsrättsskyddade materialet försvinner. Stämmer gör man då så inte sker. Min poäng var att jag har mycket svårt att tänka mig att din idé om färgen på vissa länkar i en TV-tablå i svenska domstolar skulle uppnå verkshöjd - förvisso har väl konstigare saker skett i det stora landet i väst.
|
Läs tråden så ser du att vi inte snackar om färg, det är tekniken att göra tablån mer lättläst vi snackar om och om du läser riktigt noga säger jag inte att jag har copyright på metoden det jag säger och många med mej är att det är en rippoff vilket inte är samma sak, det är mer pinsamt för ripparen.
Citat:
Har ingenting alls emot dig. Jag kritiserade endast åsikterna i tråden och jag gjorde inga påhopp.
|
... verkar dumt att slå på allt som rör sig när man själv inledde sin bana med att just sno tablåer genom ett perl-script ...
Vad fan kallar du det då rent ut sagt om inte påhopp?
WN